10 tips för att packa upp mer effektivt! 

När du har flyttat till ditt nya hem och ska packa upp samt hitta en ny plats till dina saker kan det bli väldigt spännande. Och just den spänningen av en ny start, på en ny plats kommer att få din energinivå att stiga och hjälpa dig att överträffa utmaningen. Här är några enkla steg för hur du kan packa upp dina grejer efter att du har flyttat när du inte har mycket tid efter flytten. 

När du har flyttat till en ny plats och ska börja att packa upp så vill du göra det på det mest effektiva sättet som möjligt. Om du kan se till att alla rummen är städade innan lådorna ankommer så blir uppackningen en mycket trevligare upplevelse! Men medan du städar och förbereder den nya platsen så kan du göra anteckningar i huvudet ungefär var du kan tänka dig att ha dina saker. Det kan verkligen vara till stor hjälp när du vet exakt var du vill ha alla dina möbler i det nya hemmet eftersom om du planerar det först så behöver du bara flytta på det sen. 


1.     

Se till att alla lådor är i dem rätta rummen, lådan med köks prylar- i köket, lådan med kläder- i sovrummet osv. Efter att flyttfirman hämtar alla lådor måste du se till att allting är placerat där det ska vara.


2. 

Packa upp dem nödvändigaste sakerna först, såsom medicin eller rena kläder som kommer att hjälpa dig igenom dem första nätterna i ditt nya hem. 


3. 

Nu packar du upp alla sovrums prylar och skruvar ihop sängarna, det är väldigt möjligt att du är väldigt trött senare på kvällen och du kommer bara att vilja lägga dig och vila. Därför är det viktigt att göra i ordning platsen redan från första början. 


4. 

Sedan så packar du upp köket. Om du har skrivit ner vart alla saker ligger så kommer det vara enkelt för dig att lägga dem på de rätta platserna. Om du inte har mycket tid så kan du bara packa upp det du behöver, det som är dem viktigaste köks tillbehören. 


5. 

I badrummet kan du packa upp dem nödvändiga sakerna först. Allt som kommer att göra dem första dagarna enklare: dusch produkter, handdukar, tandkräm osv. 


6. 

Arrangera möblerna i vardagsrummet. Placera dem möblerna som behöver montering först. 

7. 

Organisera garderoben, bokhyllorna, byråarna och lådor. 


8. 

Uteplatsen, garaget och balkongen står sist på listan. Eftersom att dem flesta sakerna som ska dit är inte nödvändiga men du kan ta och organisera platsen så att det är funktionell. Detta kan inkludera vissa reparationer, extra hyllor, förvaringslådor osv...


9. 

Vik och lagra alla förpackningar. Det är en bra ide att använda sig av så många flyttlådor som möjligt eftersom det är väldigt enkelt att förvara dem senare, dem kan även komma till användning i framtiden. 


10. 

Ta lite tid för att se över alla dessa steg. Allt klart! 

10 tips för att packa upp mer effektivt! 

När du har flyttat till ditt nya hem och ska packa upp samt hitta en ny plats till dina saker kan det bli väldigt spännande. Och just den spänningen av en ny start, på en ny plats kommer att få din energinivå att stiga och hjälpa dig att överträffa utmaningen. Här är några enkla steg för hur du kan packa upp dina grejer efter att du har flyttat när du inte har mycket tid efter flytten. 

När du har flyttat till en ny plats och ska börja att packa upp så vill du göra det på det mest effektiva sättet som möjligt. Om du kan se till att alla rummen är städade innan lådorna ankommer så blir uppackningen en mycket trevligare upplevelse! Men medan du städar och förbereder den nya platsen så kan du göra anteckningar i huvudet ungefär var du kan tänka dig att ha dina saker. Det kan verkligen vara till stor hjälp när du vet exakt var du vill ha alla dina möbler i det nya hemmet eftersom om du planerar det först så behöver du bara flytta på det sen. 


1.     

Se till att alla lådor är i dem rätta rummen, lådan med köks prylar- i köket, lådan med kläder- i sovrummet osv. Efter att flyttfirman hämtar alla lådor måste du se till att allting är placerat där det ska vara.


2. 

Packa upp dem nödvändigaste sakerna först, såsom medicin eller rena kläder som kommer att hjälpa dig igenom dem första nätterna i ditt nya hem. 


3. 

Nu packar du upp alla sovrums prylar och skruvar ihop sängarna, det är väldigt möjligt att du är väldigt trött senare på kvällen och du kommer bara att vilja lägga dig och vila. Därför är det viktigt att göra i ordning platsen redan från första början. 


4. 

Sedan så packar du upp köket. Om du har skrivit ner vart alla saker ligger så kommer det vara enkelt för dig att lägga dem på de rätta platserna. Om du inte har mycket tid så kan du bara packa upp det du behöver, det som är dem viktigaste köks tillbehören. 


5. 

I badrummet kan du packa upp dem nödvändiga sakerna först. Allt som kommer att göra dem första dagarna enklare: dusch produkter, handdukar, tandkräm osv. 


6. 

Arrangera möblerna i vardagsrummet. Placera dem möblerna som behöver montering först. 

7. 

Organisera garderoben, bokhyllorna, byråarna och lådor. 


8. 

Uteplatsen, garaget och balkongen står sist på listan. Eftersom att dem flesta sakerna som ska dit är inte nödvändiga men du kan ta och organisera platsen så att det är funktionell. Detta kan inkludera vissa reparationer, extra hyllor, förvaringslådor osv...


9. 

Vik och lagra alla förpackningar. Det är en bra ide att använda sig av så många flyttlådor som möjligt eftersom det är väldigt enkelt att förvara dem senare, dem kan även komma till användning i framtiden. 


10. 

Ta lite tid för att se över alla dessa steg. Allt klart! 

10 tips för att packa upp mer effektivt! 

När du har flyttat till ditt nya hem och ska packa upp samt hitta en ny plats till dina saker kan det bli väldigt spännande. Och just den spänningen av en ny start, på en ny plats kommer att få din energinivå att stiga och hjälpa dig att överträffa utmaningen. Här är några enkla steg för hur du kan packa upp dina grejer efter att du har flyttat när du inte har mycket tid efter flytten. 

När du har flyttat till en ny plats och ska börja att packa upp så vill du göra det på det mest effektiva sättet som möjligt. Om du kan se till att alla rummen är städade innan lådorna ankommer så blir uppackningen en mycket trevligare upplevelse! Men medan du städar och förbereder den nya platsen så kan du göra anteckningar i huvudet ungefär var du kan tänka dig att ha dina saker. Det kan verkligen vara till stor hjälp när du vet exakt var du vill ha alla dina möbler i det nya hemmet eftersom om du planerar det först så behöver du bara flytta på det sen. 


1.     

Se till att alla lådor är i dem rätta rummen, lådan med köks prylar- i köket, lådan med kläder- i sovrummet osv. Efter att flyttfirman hämtar alla lådor måste du se till att allting är placerat där det ska vara.


2. 

Packa upp dem nödvändigaste sakerna först, såsom medicin eller rena kläder som kommer att hjälpa dig igenom dem första nätterna i ditt nya hem. 


3. 

Nu packar du upp alla sovrums prylar och skruvar ihop sängarna, det är väldigt möjligt att du är väldigt trött senare på kvällen och du kommer bara att vilja lägga dig och vila. Därför är det viktigt att göra i ordning platsen redan från första början. 


4. 

Sedan så packar du upp köket. Om du har skrivit ner vart alla saker ligger så kommer det vara enkelt för dig att lägga dem på de rätta platserna. Om du inte har mycket tid så kan du bara packa upp det du behöver, det som är dem viktigaste köks tillbehören. 


5. 

I badrummet kan du packa upp dem nödvändiga sakerna först. Allt som kommer att göra dem första dagarna enklare: dusch produkter, handdukar, tandkräm osv. 


6. 

Arrangera möblerna i vardagsrummet. Placera dem möblerna som behöver montering först. 

7. 

Organisera garderoben, bokhyllorna, byråarna och lådor. 


8. 

Uteplatsen, garaget och balkongen står sist på listan. Eftersom att dem flesta sakerna som ska dit är inte nödvändiga men du kan ta och organisera platsen så att det är funktionell. Detta kan inkludera vissa reparationer, extra hyllor, förvaringslådor osv...


9. 

Vik och lagra alla förpackningar. Det är en bra ide att använda sig av så många flyttlådor som möjligt eftersom det är väldigt enkelt att förvara dem senare, dem kan även komma till användning i framtiden. 


10. 

Ta lite tid för att se över alla dessa steg. Allt klart!