08-630 07 25

Mån-Fre: 08:00-18:00

Lör-Sön: 09:00-16:00

Få offert

Vanliga frågor

Mitt flyttdatum har ändrats. Vad ska jag göra?

Kontakta oss omedelbart via e-post eller telefon så försöker vi hitta en ny tid.

Vad ingår i timpriset?

Lastning, transport och lossning.

Hur debiteras framkörning och resan från flyttobjektet?

Inom tullarna debiterar vi 15 minuter för framkörning och 15 minuter för körning tillbaka.

Utanför tullarna debiter vi 30 minuter för framkörning och 30 min för körning tillbaka. Om körsträcka betydligt kortare då debiterar vi den faktiska tiden.

Långkörningar (över 30km) debiteras med 3,5:-/km.



Hur fungerar betalning?

Vi har följande betalnings metoder:

SWISH. Avgift 55:- 

Faktura. Avgift 55:-

Betalkort. Avgift 1,75% per transaktion. Vi välkomnar Visa, MC, Amex.

Vi gör alltid kreditupplysning på nya kunder. Observera att vi gör endast anmärknings kontroll som påverkar ej din kreditvärdighet och den typ av kreditupplysning syns ej hos UC eller övriga aktörer.


  • Vid betalningsanmärkningar gäller direkt betalning efter avslutad uppdrag.
  • Vid skulder i Kronofogden gäller förskott betalning.

Har ni försäkring och trafiktillstånd?

Ja, vårt ansvar är försäkrad genom Länsförsäkringar och du hittar försäkringsbevis via denna länk.

Trafiktillstånd finner man via denna länk.


Kan jag låna flyttkartonger av er?

Ja, vi lånar ut flyttkartonger till alla våra kunder som anlitar oss för flytt under max 1 månad.

Det går bra att köpa flyttkartonger också för 35:- styck.

Tänk på att du inte får skriva direkt på flyttlådor. Sätt på kort sidan målartejp eller etiketer och skriv på den istället.