Vanliga frågor
Mitt flyttdatum har ändrats. Vad ska jag göra?
Kontakta oss omedelbart via e-post eller telefon så försöker vi hitta en ny tid.
Vad ingår i timpriset?
Lastning, transport och lossning.
Hur debiteras framkörning och resan från flyttobjektet?
Inom tullarna debiterar vi ca 20 minuter för framkörning och 20 minuter för körning tillbaka.
Utanför tullarna debiteras faktiskt tid från vårt kontor i Sundbyberg tur och retur resa.
Hur fungerar betalning?
Vi har följande betalnings metoder:
Faktura. Avgift 55:-
SWISH: 1234948394 Avgift 55:-
Betalkort. Avgift 1,75% per transaktion. Vi välkomnar Visa, MC, Amex.
Vi gör alltid kreditupplysning på nya kunder. Observera att vi gör endast anmärknings kontroll som påverkar ej din kreditvärdighet och den typ av kreditupplysning syns ej hos UC eller övriga aktörer.
- Vid godkänd kreditupplysning betalar man alltid mot faktura.
- Vid betalningsanmärkningar gäller direkt betalning efter avslutad uppdrag.
- Vid skulder i Kronofogden gäller förskott betalning innan flytten påbörjas.
Har ni försäkring och trafiktillstånd?
Ja, vårt ansvar är försäkrad genom Länsförsäkringar och du hittar försäkringsbevis via denna länk.
Trafiktillstånd finner man via denna länk.
Kan jag låna flyttkartonger av er?
Ja, vi lånar ut flyttkartonger till våra kunder som anlitade oss får flytten
Leverans/avhämtning: tidigast 15 dagar förre flytten
Avhämtning/återlämning: senast 15 dagar efter flytten
Det går bra att köpa flyttkartonger också för 45:- styck.
Vilken är minsta debitering?
Vi har minsta debitering på 2 timmar och därefter debiterar vi per påbörjad halvtimme.
Går det bra att låna flyttkartonger om jag flyttar 40 mil utanför Stockholm?
Det går bra, tänk dock på hur du ska returnera de. Oftast är det billigare att köpa flyttkartong än att lämna de tillbaka om man flyttar långt bort.